Sunday, March 6, 2016

Mengapa anda perlu PILIH PAKEJ PLATINUM??

Pertama sekali , fahami bahawa bisnes RCC ini berdasarkan jaringan kiri dan kanan. Setiap akaun / lot mempunyai jaringan kiri dan kanan. Jaringan = NETWORK
PAKEJ SILVER = RM140 = 1 KOTAK PLAN A = 1 LOT AKAUN = 1 AKAUN BISNES = 3 botol STEVIA
PAKEJ GOLD = RM420 = 3 KOTAK PLAN A = 3 LOT AKAUN = 3 AKAUN BISNES = 9 botol STEVIA
PAKEJ PLATINUM = RM980 = 7 KOTAK PLAN A = 7 LOT AKAUN = 7 AKAUN BISNES = 21 botol STEVIA
Untuk yang memilih akaun Silver, ini adalah cara utk menyusun ahli baru di dalam rangkaiannya.
Cthnya, Ali membeli pakej SILVER dan dapat 6 ahli baru Silver iaitu L1, R1, L2, R2, L3, R3.
ALI susun di kaki paling kiri (L1, L2, L3) dan di kaki paling kanan (R1 R2 dan R3).
Ali akan mendapat komisen pairing RM 15 setiap kali lengkap pasangan kiri dan kanan.
Cth
L1 x R1 – 1 pasang = RM15
L2 x R2 – 1 pasang = RM15
L3 x R3  – 1 pasang = RM15
—————————
Bolehkan L3 di letakkan di X1? BOLEH SGT jika ALI baik hati utk bagi L1  komisen pairing secara free tanpa apa2 usaha . Bila kita susun ke bawah sebelah kaki mengikut arrow tu, secara tak langsung kita dah support sebelah kaki L1. L2, R1 dan R2. Tinggal mereka usaha sendiri untuk dapatkan ahli dan lengkapkan sendiri pasangan di bawah rangkaian mereka di akaun X dan Y.
—————————
Tentang penolakan RM4 ke tabung khairat kematian dan bantuan musibah
dan bagaimansa komisen pasangan di peroleh
Setiap kali lengkap pasangan, syarikat akan menolak RM4 utk dimasukkan ke dalam tabung bantuan ahli.
Jika kesemua 6 ahli baru ini di daftarkan serentak pada hari sama, maka komisen  pairing bersih Ali adalah (RM15x3) – (RM4) = RM41
Jika sehari hanya mendaftar 1 pasang, maka komisen pasangan bersih adalah RM 15 -RM 4
Jadi tidak kira berapa pasang yang anda dapat pada hari itu, tetap akan di tolak RM4
Walaubagaimana pun, kita tidak digalakkan untuk menangguh pendaftaran ahli hanya kerana ingin menunggu ahli baru untuk jimat kos penolakan tabung bantuan ini.
Ini kerana, setiap ahli perlu cukup 3 bulan keahlian untuk mendapat pampasan khairat dan bantuan musibah. Sekiranya kita menangguh2 pendaftaran ahli baru, ahli baru telah kerugian tempoh keahliannya, yang mana sekiranya berlaku apa2 musibah boleh menyebabkan ahli baru tidak layak mendapat bantuan hanya kerana kita melewat2kan pendaftaran mereka.
——————
Sekiranya downline Ali iaitu L1  dan R1 berminat untuk membuat biz ini, dia juga akan menyusun sama seperti di atas, secara tidak langsung, Ali juga mendapat komisen pairing secara automatik apabila donwline2 Ali menambah lagi keahlian di dalam rangkaian kiri dan kanannya.
—————————————

Bagaimana pula jika Ali memilih pakej GOLD? Ali mendapat 3 akaun iaitu ALI, ALI 01 dan Ali 02. Setiap akaun ini ada jaringan kiri dan kanan masing2. Setiap akaun ini boleh menjadi mesin duit kepada Ali.
Mereka yang telah berjaya di dalam biznes ini menyarankan supaya kita menjalankan akaun satu2, bukan nya semua serentak. Cth di atas,
katalah Ali dapat ahli 6 ahli baru SILVER L1, L2 L3 RI R2 R3, Ali disarankan menyusun di kaki kiri akaun utamanya (kotak merah) dan kaki kanan akaun utamanya dahulu (kotak hijau)
Ada yang terus menyusun mengikut arrow sehingga downline ke 100, ada yang hanya sampai downline ke 10 dan ada yang hanya downline ke 20 utk kedua2 belah kiri dan kanan.
Katalah ada ahli disebelah paling kiri dan paling kanan berminat utk melakukan biznes ini,  komisen akan masuk secara automatik di dalam akaun utama ALI, kemudian bolehlah Ali mula membuka kaki kanan ALI 01 (X1, X2 X3) dan kemudian kaki kiri akaun ALI 02 (Y1 Y2 Y3). Ketika itu baru lah komisen pairing akan masuk ke akaun Ali 01 dan Ali 02.
Apa yang bestnya akaun GOLD ni? Yang bestnya, setiap kali ALI atau downline2 ALI  register seorang ahli, komisen pairing boleh masuk ke 2 akaun serentak, sama ada akaun ALI dan ALI 01, atau AKAUN ALI dan ALI 02.
—————————————————-
Jom cerita tentang pakej terbaik iaitu PAKEJ PLATINUM

Jika Ali pilih akaun PLATINUM, Ali akan dapat 7 akaun yang boleh menjana duit. iaitu ALI, ALI 01, ALI 02, ALI 03, Ali 04, Ali 05 dan ALI 06. Setiap akaun ini mempunyai jaringan kiri dan kanan.
Sama juga konsep dengan Akaun GOLD tadi, jalan akaun utama dulu, iaitu downline di susun di kaki kiri akaun utama ALI dan kaki kanan akaun utama ALI. Apabila ada ahli yang mula berbiznes, boleh lah kita tempatkan ahli baru di kaki kanan ALI 04 (X1 X2 X3), bila ada di antara X yang aktif bisnes, automatik komisen pairing masuk akaun ALI 01, kita buka kaki kiri akaun ALi 05 pula (y1 Y2 Y3…). Bila dah ada yang minat bisnes di kalangan Y, boleh buka kaki kanan akaun ALI 03 pula dan seterusnya akaun2 lain.
————–
Apa yang bestnya akaun PLATINUM pilihan peniaga bijak ni? Yang bestnya, setiap kali ALI atau downline2 ALI  register sorang ahli, komisen pairing boleh masuk ke 3 akaun serentak, sama ada akaun ALI,  ALI 01, ALI 03
atau AKAUN ALI, ALI 01 dan ALI 04.
atau akaun ALI, ALI 02 dan ALI 05
atau akaun ALI, ALI 02 dan Ali 06.
Atau boleh juga masuk 1 akaun atau 2 akaun saja bergantung kepada jumlah LOT di kaki kiri dan kanan setiap akaun.
—————————–
Jadi itu lah yang di katakan usaha yang sama tapi potensi pendapatan berbeza utk setiap pakej SILVER, GOLD dan PLATINUM. Kalau kita hanya memilih SILVER, komisen pairing kita selamanya masuk dalam satu akaun saja.
————————
Utk Gold dan Platinum, Kenapa kita di ajar untuk susun ke bawah mcm tu dan di ajar untuk tumpukan satu2 akaun? Ini adalah supaya network kita berkembang dengan baik. Bila kita susun ke bawah mcm contoh di atas, secara tak langsung kita dapat sebelah kaki, downline2 kita pun dapat sebelah kaki. Jadi downline kita akan lebih bersemangat utk berniaga mencari customer baru RCC untuk mendapatkan sebelah lagi kaki supaya melengkapkan pasangan di bawahnya. Kalau kita hanya mementingkan komisen kita sentiasa, network2 kita mungkin lambat berkembang. Jadi tujuannya adalah untuk motivate downline2 kita. Tapi bukan selamanya lah. Bila mereka dah pandai dan rancak berniaga, mungkin masa tu kita blh fokus untuk komisen sendiri semata. Dalam bisnes networking ni, kalau kita nak berjaya, kita mesti tolong downline2 kita utk berjaya juga :-)
———————
UTK yang memilih GOLD atau PLATINUM, stok stevia boleh digunakan untuk kegunaan sendiri atau untuk rolling bisnes, maksudnya berikan dahulu pada bakal customer.

Jangan Lupa Bersenam!!!!!
AMALKAN STEVIA DALAM KEHIDUPAN HARIAN ANDA
HINDARI GULA BERTUKAR KEPADA STEVIA

Hubungi zu untuk konsultasi

 TEL/SMS/WHATSAPP ; 0178870574
FB:   Zuraini Amal
like Page Zu

No comments: