Thursday, September 1, 2016

Royal Sweetener Stevia – Pengganti Pemanis Gula Semulajadi.

Royal Sweetener Stevia – Pengganti Pemanis Gula Semulajadi.
Sebelum tu, apa benda Gula Stevia ni sebenarnyaApa itu Gula SteviaApa itu Pemanis Stevia dan apakah kehebatannya sampai ramai benar orang cari termasuklah penggemar Diet Atkins. Dok sibuk gebang pasal gula stevia nih. Termasuklah pesakit yang mengidap penyakit kencing manis. Semuanya sibuk tengah cari benda nih..

Kajian Saintis Brazil tentang Gula Pemanis Stevia
Kajian saintis Brazil pada tahun 1991 telah pun mendapati bahawa “STEVIOSID” berkeupayaan untuk menurunkan tekanan darah pada tikus. Daripada penemuan ini, satu lagi ujian dilakukan pada tahun 2000. Kali ini subjeknya adalah manusia. Seramai 106 orang berbangsa Cina tak kiralah orang laki-laki atau orang perempuan yang mengalami penyakit darah tinggi telah dijadikan bahan ujikaji. Seramai 60 subjek diberikan kapsul yang mengandungi 250mg steviosid 3 kali sehari.
Pemeriksaan terhadap subjek dilakukan sebulan sekali selama SATU TAHUN. Lama gila tu beb jadi mangsa ujikaji. Haha..
Selepas 3 bulan, tekanan darah sistolik dan diastolik telah menurun dengan ketara dan kesannya berkekalan sepanjang tahun. Hasil dari kajian ini saintis merumuskan steviosid yang diambil secara oral adalah berkesan untuk menurunkan tekanan darah dan ia mungkin boleh dipertimbangkan sebagaibahan altenatif atau suplemen untuk pesakit darah tinggi.


Pemanis Stevia dan Eropah
Kegunaan stevia sebagai pemanis mula disedari oleh orang Eropah pada kurun ke-16.
Sejak itu orang Eropah tak pandang belakang lagi dah, jadi Gula Pemanis Stevia ini mula digunakan dengan RAKUSNYA di Eropah sehinggalah di bawa ke Asia dan munkin juga tersesat ke Asia Tenggara termasuklah ke Malaysia.
Walaubagaimanapun kajian terhadap Stevia hanya mula dilakukan pada awal kurun ke 19 apabila para pengkaji di Brazil mendengar cerita yang sehelai daun stevia boleh memaniskan sebiji buah peria dan juga secawan teh herba yang kelat. Bagi peminat teh dan kopi ini adalah satu KEBAHAGIAAN diluar jangkaan. Lepas ini, aku dah boleh makan PERIA dengan sesuka hatinya tanpa perlu memikirkan kepahitannya yang melampau itu.
Ciri paling unik mengenai Stevia ialah ia merupakan pemanis semula jadi yang tidak mengandungi kalori. Di percayai secara tradisional, stevia mengandungi sifar kalori, lemak, kolestrol, gula dan karbohidrat. Ekstrak stevia dikatakan 300 kali lebih manis dari gula biasa. Ciri ini telah menarik minat para pengkaji untuk menjalankan kajian terhadap Stevia termasuklah manusia genius macam aku yang memang suka benda yang manis-manis nih.
Kajian terhadap kandungan toksidnya, mendapati kandungan utama yang menyebabkan ia manis iaitu steviosid dan ia tidak bertoksid. Ia juga didapati tidak menyebabkan mutasi sel dan tidak memberi apa-apa kesan terhadap kesuburan.
Dan sekarang salah satu pemanis Steviayang terkenal adalah Royal Sweetener Stevia.
Bagi mereka yang ada penyakit kencing manis tu, bolehlah cuba Royal Sweetener Stevia nih. Ramai juga testimoni dan pengguna yang dah guna gula pemanis Stevia ini sebagai alternatif kepada gula sudah mendatangkan hasil yang positif. Tapi kena ingat, aku tak sebut makan gula stevia ni membolehkan penyakit kencing manis korang tu boleh sembuh 100%. Ini cuma salah satu makanan tambahan atau supplemen agar penyakit korang tu tak melarat dan mampu membantu dalam penyembuhan penyakit korang tuhh..
Kalau kena macam gambar kat bawah nih, memang sedih wo..

7 sebab mengapa kena cuba Royal Sweetener Stevia


  1. Sebagai salah satu supplement terbaik untuk membantu dalam penyembuhan penyakit kencing manis.
  2. Sebagai salah satu alternatif terbaik untuk menggantikan gula. 1 titik dah cukup untuk secawan teh. Yang minum kopi dan suka manis-manis, haruslah tambah 2-3 titik. Dan gula stevia ini adalah sifar kalori. Jadi, tak perlu risau.
  3. Majoriti pengamal Diet Atkins memang guna Stevia sebagai alternatif kepada gula. Sebab gula memang berpotensi untuk merangsang korang makan dengan lebih banyak dan menjahanamkan diet korang.
  4. Membantu dalam mengawal paras gula dan tekanan darah. Siapa yang ada masalah tekanan darah tinggi memang harus cuba gula pemanis stevia ini. Dapatkan Royal Sweetener Stevia ini dengan segera sebelum kaki korang jadi macam gambar diatas.
  5. Serius. Kepada yang ada masalah PERUT, tak kiralah GEMUK gedebab ke, gemuk menggeleber ke atau susah sangat nak turun berat badan walaupun dah berbulan-bulan tak makan nasi. Cuba jangan ambil gula yang biasa kita beli kat kedai tu. Cuba gula pemanis Stevia dalam 3 bulan pertama. Ramai yang dulunya GEMUK, kini sudah bahagia disamping disayangi isteri SETIAP MASA.
  6. Kalau korang belum kahwin dan salah satu sebabnya adalah disebabkan korang ada masalah kegemukan atau obesiti. Gula adalah salah satu PUNCA TERBESAR mengapa korang susah kurus. Gula ni memang hebat penangannya. Jadi, bertukar kepada Stevia adalah salah satu jalan penyelesaian yang boleh membantu korang masih boleh makan makanan yang ada manis-manis dan sedap-sedap. Dan of course, korang kena jaga pemakanan dan rajin-rajin bersenam. Nak kurus, MESTI rajin bersenam dan juga kawal bab pemakanan.
  7. Sebab aku suruh. Dah, gi beli cepat. Haha..
Pokok renek da daun stevia ini sudah terkenal diluar negara sebagai pokok gula dan digunakan sebagai pengganti gula tanpa kalori. Rasa gula stevia tidak sesedap gula tebu tetapi rasa manis nya tahan lebih lama dari gula biasa dan sekiranya terlebih akan terasa pahit sedikit. Ekstrak Stevia adalah 250-300 kali lebih manis dari gula Tebu. Daun stevia adalah 30 hingga 45 kali lebih manis dari gula biasa.


Kesimpulan.
Stevia adalah pengganti gula tanpa kalori.
Orang gemuk patut tukar gula kepada pemanis Stevia.
Budak-budak Pengamal Diet Atkins dan gula Stevia memang tidak boleh dipisahkan.
Orang yang hendak kurus boleh dapatkanRoyal Sweetener Stevia segera.
Gula Stevia memang BEST.

Jangan Lupa Bersenam!!!!!
AMALKAN STEVIA DALAM KEHIDUPAN HARIAN ANDA
HINDARI GULA BERTUKAR KEPADA STEVIA

Hubungi zu untuk konsultasi

 TEL/SMS/WHATSAPP ; 0178870574
FB:   Zuraini Amal
like Page Zu

No comments: